Zur Navigation | Zum Inhalt
Noble Bank - wzrost zysków i rozwój sieci PDF Drukuj Email
11.11.2007.
91,2 mln PLN skonsolidowanego zysku netto wypracowała Grupa Noble Banku po trzech kwartałach. To wynik zbliżony do prognozowanego przez analityków na cały 2007 r. Na kolejny rok Grupa zapowiedziała dalszy rozwój oferty produktowej, koncentrację na produktach inwestycyjnych, kontynuację dynamicznego wzrostu własnego portfela kredytowego oraz sieci dystrybucji.

Grupa Noble Banku (Noble Bank SA, Noble Funds TFI SA i Open Finance SA) ogłosiła wyniki po trzech kwartałach 2007 r. Skonsolidowany zysk netto w Grupie wyniósł 91,2 mln PLN i był wyższy o ponad 140-proc. w stosunku do wyniku osiągniętego po trzech kwartałach 2006 r. (37,5 mln PLN). Wypracowany po trzech kwartałach 2007 r. zysk netto osiągnął poziom prognozowany przez DM Millennium w maju 2007 r. Największy jednostkowy udział w zysku netto miał Noble Bank z wynikiem 63,9 mln PLN, a następnie spółki Open Finance (21,9 mln PLN) i Noble Funds TFI (10,5 mln PLN). Wskaźnik ROE (zwrot z kapitału własnego) w ujęciu rocznym wyniósł 30,2 proc., a wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) Noble Banku osiągnął wyjątkowo niską wartość 24,5 proc. (wobec C/I na poziomie 45,7 proc. dla całej Grupy).

W III kwartale br. w Grupie Noble Banku obserwowano wysoką dynamikę sprzedaży produktów hipotecznych, przewyższającą wzrosty rynku polskiego. Nastąpił też szybki przyrost sprzedaży produktów inwestycyjnych, m.in. dzięki własnym produktom Grupy. Sieć dystrybucji zwiększyła się w ciągu roku o niemal 70 proc., dzięki czemu po III kwartale br. Grupa dysponuje 52. oddziałami w całej Polsce. Na 2008 r. zapowiedziano 30-proc. wzrost sieci placówek.

SPRZEDAŻ PRODUKTÓW FINANSOWYCH

Całkowita wartość sprzedaży kredytów hipotecznych w III kwartale br. wyniosła 1,497 mld PLN. Sprzedaż produktów własnych w tym samym okresie (sprzedawanych pod marką Metrobank) osiągnęła poziom 361 mln PLN – wyższy o 34 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Porównując sprzedaż kredytów hipotecznych w Grupie Noble Banku po trzech kwartałach 2007 r. do analogicznego okresu roku ubiegłego – nastąpił 113-proc. wzrost z 1,911 mld PLN do 4,070 mld PLN. Portfel udzielonych kredytów Metrobanku po trzech kwartałach przekroczył 900 mln PLN. Na rok 2008 Grupa zapowiedziała szybką budowę własnego portfela kredytowego.

Również 3-cyfrowy wynik Grupa Noble Banku osiągnęła w zakresie sprzedaży produktów inwestycyjnych, gdzie na przestrzeni ostatniego roku nastąpił wzrost o 325 proc. – z 255 mln PLN po trzech kwartałach 2006 r. do 1,081 mld PLN w analogicznym okresie 2007 r. Na tak dobry wynik wpływ miała sprzedaż produktów własnych Noble Banku o wartości 804 mln PLN. Warto podkreślić, że tylko w III kwartale br. wartość sprzedanych rozwiązań inwestycyjnych wyniosła 442 mln PLN, z czego aż 409 mln PLN stanowiły produkty własne. Na 2008 r. zaplanowano dalszy rozwój oferty produktów strukturyzowanych, które obecnie cieszą się dużym zainteresowaniem klientów.

WARTOŚĆ AKTYWÓW POD ZARZĄDZANIEM

Funkcjonujące na rynku niespełna rok Noble Funds Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA po trzech kwartałach br. zarządzało aktywami w wysokości 1,25 mld PLN. Co istotne, w III kwartale ponad dwukrotnie wzrosła wartość środków powierzonych przez klientów w funduszach detalicznych Noble Funds FIO (457 mln PLN w III kwartale br. wobec 206 mln PLN w II kwartale). Spółka utrzymuje unikalny profil klienta w usłudze zarządzania aktywami (asset management) – ich średnia wartość wynosi ponad 5,3 mln PLN w przeliczeniu na jednego klienta. Towarzystwo Noble Funds w 2008 r. zamierza uruchomić kolejne fundusze.

ROZWÓJ PRIVATE BANKINGU

Wzrost wielkości aktywów pod zarządzaniem oraz sprzedaży produktów finansowych jest także zasługą flagowej usługi Grupy: private bankingu, oferowanej w Noble Banku SA. Obecnie korzysta z niej ponad 2200 klientów, a ich liczba rośnie o ok. 200. miesięcznie. Noble Bank dysponuje siecią 8. oddziałów w całym kraju. Wszystkie utrzymują wysokie wskaźniki rentowności operacyjnej i rentowności na doradcę – według Zarządu – mogące być najwyższymi w Polsce. Na 2008 r. Noble Bank zapowiedział uruchomienie nowej linii biznesowej – elitarnych kart kredytowych z logo VISA Infinite.

ROZWÓJ SIECI PLACÓWEK

Wyspecjalizowany w usługach bankowości prywatnej Noble Bank SA uruchomił 4 nowe oddziały w Katowicach, Krakowie, Gdańsku i Warszawie, powiększając sieć do 8 w całym kraju (po placówkach w Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie). Zarząd banku spodziewa się, że nowe oddziały osiągną rentowność już po pierwszym miesiącu działalności – tak, jak miało to miejsce przy uruchamianiu innych placówek Noble Banku.

Konsekwentnie realizujemy plan rozwoju sieci sprzedaży. Liczba oddziałów rośnie zgodnie z planem oraz zainteresowaniem klientów usługami świadczonymi przez bank – informuje Jarosław Augustyniak, Wiceprezes Zarządu Noble Banku SA, dodając, że podobną strategię rozwoju sieci bank zamierza utrzymać także w przyszłości.

Grupa Noble Banku zachowuje dynamikę rozwoju sieci dystrybucji. Tylko w 2007 r. Noble Bank uruchomił łącznie 6 oddziałów (w Poznaniu, Wrocławiu oraz w Gdańsku, Katowicach, Krakowie i Warszawie).
 
Opracował: Dariusz Korczakowski, www.privatebanking.pl 
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Komentarze użytkowników
Dodaj swój komentarz do tego artykułu...Noble Bank - wzrost zysków i rozwój... ...

Wpisz swój komentarz poniżej.

(wymagane)

(wymagane)

Twój e-mail nie będzie wyświetlany na stronie - to informacja dla administratora