Zur Navigation | Zum Inhalt
BZ WBK Private Bank - rusza na łowy PDF Drukuj Email
17.08.2008.
wbk_logo.gif 

 

 

 

Zaostrza sie walka banków o klientów z najgrubszymi portfelami. Do gry właśnie włącza sie BZ WBK.

Żeby zostać klientem bankowości prywatnej BZ WBK, wystarczy 1 mln. zł. Bank szacuje, że w samej tylko Warszawie, liczba takich osób jest około 500-700.

„Nasze usługi nie są skierowane do klientów, którzy chcieliby, żebysmy za nich płacili rachunki za gaz – mówi Jan Ziemecki, dyrektor zarządzający BZ WBK Private Bank.

Dlatego w BZ WBK nie uświadczymy tak popularnej w innych bankach usługi concierge, czyli prywatnego doradcy, ktory odpowiada za kupno biletów do filharmonii czy wysłanie kwiatów na urodziny żony.

Swoją przewagę na rynku Private Bank zamierza zbudować poprzez wprowadzenie platformy informatycznej, dzięki której na bieżąco można śledzić stan rachunku. Ma to pozwolić doradcom reagować znacznie szybiej na rynkach finansowych.

„To standard na świecie, w Polsce wprowadzamy to jako pierwsi, bo dotychczas banki obsługujące najbogatszych klientów liczyły wszystko za pomocą prostego arkusza kalkulacyjnego” – mówi Ziemecki.

Bogaci Klienci będą oczywiście mogli również korzystać ze skrojonych na ich miarę produktów strukturyzowanych i funduszy inwestycyjnych.

„Nasz Klient będzie wiedział, ile i za co płaci – mówi szef BZ WBK Private Bank. - Nie może być przecież tak, że niektóre banki zarabiają nawet do 18 proc. Na swoich produktach, a klient nawet o tym nie wie”.

Łatwiej ma też być o kredyt – nawet do 70 procent całej inwestycji. Co ciekawe doradca na miejscu w domu klienta będzie mógł podjąć decyzję o pożyczeniu nawet 20 mln. zł.

Na koniec roku bank chce zebrać 350 mln zł, ale po cichu liczy nawet na pół miliarda złotych. O marca działa oddział w Warszawie, w którym pracuje dziewięciu doradców. Wkrótce zostaną otwarte kolejne w Poznaniu i we Wrocławiu. W planach są też placówki w Gdańsku, Krakowie i Katowicach. Na jednego doradcę ma przypadać nie więcej niż stu klientów. Bank liczy na przyciągnięcie dotychczasowych klientów BZ WBK i spółek od niego zależnych. Klientów łowi na spotkaniach Polskiej Rady Biznesu. Część z niej przechodzi też do BZ WBK wraz z dotychczasowymi doradcami, którzy trafili do banku od konkurencji. Bank szacuje, że każdy z nich może przyciągnąć ze sobą co najmniej 35 klientów.

Co ciekawe ofertę wyróżnia sub-brand oraz odrębna od macierzystego banku strona internetowa – co podkreśla indywidualność obsługi – www.pb.bzwbk.pl .

 

Źródło: www.gazeta.pl

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Komentarze użytkowników
Dodaj swój komentarz do tego artykułu...BZ WBK Private Bank - rusza na łowy ...

Wpisz swój komentarz poniżej.

(wymagane)

(wymagane)

Twój e-mail nie będzie wyświetlany na stronie - to informacja dla administratora