Zur Navigation | Zum Inhalt
Aplikacja dla klientów private bankingu PDF Drukuj Email
02.05.2014.

Informatyka wkracza, praktycznie do każdej z dziedzin życia - nieinaczej jest również z aplikacjami dla Klientów Private Banking. Jedną z takich aplikacji nagrodzonych na tegorocznym Finnovate była iStockTrack zaprezentowana przez firmę Luxoft. Wyróżniony program to narzędzie przygotowane dla klientów private bankingu.

Luxoft jest firmą globalną, notowaną na nowojorskiej giełdzie, a w zarządzie zasiada także Polak odpowiedzialny za marketing - Przemysław Berendt. I to on reprezentował firmę na europejskiej edycji konkursu. Program otrzymał wyróżnienie "Best of Show". Takie same jak mBank, który w 2013 r. doceniony został na konferencjach Finnovate w Londynie i Nowym Jorku za swoje nowe serwisy rabatowe i transakcyjne.

Aplikacja iStockTrack zbudowana jest zupełnie inaczej niż standardowe aplikacje mobilne dla "zwykłych" klientów. Wynika to też ze specyfiki odobiorcy, dla którego przygotowano produkt. Na głównym pulpicie nie wyświetla się na przykład stanu poszczególnych rachunków, a ogólny stan majątku, czyli podsumowanie wszystkich inwestycji. Klient ma wgląd w portfolio inwestycyjne, notowania instrumentów finansowych, może przeglądać dane w dowolnych okresach czasu czy zestawiać poszczególne fundusze na wykresach.

Użytkownik aplikacji może też wymieniać się danymi finansowymi z innymi użytkownikami. Ma również możliwość prowadzenia rozmów wideo z doradcami finansowymi z poziomu aplikacji. Aplikacja na bieżąco wyświetla najważniejsze newsy z branży finansowej, może także dostarczać spersonalizowane oferty bezpośrednio na pulpit tabletu. Jednym z głównych atutów aplikacji jest szybkość działania.

Na uwagę zasługuje jednak jeszcze jedna kwestia. Program, mimo że naszpikowany jest różnymi funkcjami, to w rzeczywistości jest prosty w obsłudze. Panele można przesuwać, zamykać, dodawać, a wykresy rozciągać niemal we wszystkie strony. Produkt składa się z w zasadzie "klocków" - klient sam definiuje sobie moduły, które chce oglądać na pulpicie. Zresztą hasło przewodnie firmy brzmi "Technologie bankowe są dziecinnie proste" (ang. "Banking Technology is Childs Play"). Aby udowodnić, że z programem poradzi sobie nawet dziecko, o zaprezentowanie iStockTrack na Finnovate poproszono dziesięciolatka.
Było to dość odważne zagranie, bo czas na prezentację na Finnovate to zaledwie 7 minut - później wchodzi kolejna firma. W tym czasie trzeba zaprezentować praktyczne wykorzystanie swojego produktu do codziennych zastosowań. Nie można przy tym korzystać z gotowych prezentacji czy nagrań wideo.

Produkt iStockTrack na tę chwilę dostępny jest tylko w wersji na iOS, ale twórcy przekonują, że jeśli zajdzie taka potrzeba, pojawi się też wersja androidowa. Wydaje się to konieczne, zwłaszcza jeśli produkt miałby pojawić się na naszym rynku, zdominowanym przez urządzenia z zielonym ludzikiem na pokładzie. Czy jest szansa, że polscy krezusi zobaczą iStockTrack na swoich tabletach? Ponoć tak, bo firma jest już po słowie z kilkoma bankami.


Autor: Wojciech Boczoń, Napisz do autora: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Źródło: prnews.pl

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Komentarze użytkowników
Dodaj swój komentarz do tego artykułu...Aplikacja dla klientów private bank... ...

Wpisz swój komentarz poniżej.

(wymagane)

(wymagane)

Twój e-mail nie będzie wyświetlany na stronie - to informacja dla administratora