Zur Navigation | Zum Inhalt
Whisky w rankingu The Millionaires Club PDF Drukuj Email
31.07.2016.
Whisky to jeden z najpopularniejszych napojów spirytusowych. Potwierdza to najnowszy raport The Millionaires’ Club, prezentujący kondycję branży spirytusowej. W kategorii dziesięciu najszybciej rosnących pod względem sprzedaży trunków wysokoprocentowych świata znajdują się cztery marki whisky – wszystkie pochodzą z Indii. 
W tegorocznym zestawieniu wśród najlepiej sprzedających się whisky trzy pierwsze miejsca należą do indyjskich producentów. 
Niekwestionowanym liderem pozostała – hinduska marka Officer’s Choice ze sprzedażą prawie 35 milionów 9-litrowych skrzynek i 15% wzrostem. Drugie miejsce zajął Imperial Blue (25% wzrost), a trzecie Royal Stag (10%). Największy wzrost sprzedaży whisky – aż o 184% – zanotowała marka White & Blue, również produkowana w Azji.

Po raz kolejny pierwsze miejsce spośród szkockich whisky zajął Johnnie Walker. W zeszłym roku do odbiorców trafiło prawie 18 milionów 9-litrowych skrzynek tego trunku. Zajmujący drugie miejsce Ballantine’s sprzedaż miał trzykrotnie mniejszą, ale obie marki zanotowały satysfakcjonujący 5% wzrost sprzedaży. Trzecie miejsce przypadło whisky Grant’s. Marka utrzymała wielkość sprzedaży z 2014 roku – 4,4 milionów 9-litrowych skrzynek. W rankingu sprzedaży amerykańskiej whiskey liderami pozostali Jack Daniel’s (wzrost o 4%) i Jim Beam (nieznaczny 1% spadek). 

Czołówka najlepiej sprzedających się whisky na świecie po raz kolejny pokazuje potęgę rynku indyjskiego. Indie są światowym liderem konsumpcji whisky, co przyczynia się do szybkiego rozwoju produkcji złotego trunku w skali krajowej. Nadal jednak znajdują się w początkowym stadium rozwoju, dlatego dominują tam przede wszystkim blendy. Inaczej jest w przypadku rynków bardziej rozwiniętych np. USA, Francji czy Japonii, na których droższa i bardziej luksusowa whisky – pochodząca przede wszystkim ze Szkocji – odgrywa znaczącą rolę w wyborze konsumentów – mówi Krzysztof Maruszewski, prezes Stilnovisti. – Na polskim rynku zainteresowanie zarówno whisky single malt, jak i  blended rośnie w błyskawicznym tempie. Whisky jest trunkiem młodszych konsumentów, dlatego możemy spodziewać się kolejnego ożywienia w branży. – dodaje Maruszewski.

Millionaires’ Club to ranking najlepiej sprzedających się na świecie mocnych alkoholi przygotowywany co roku przez magazyn „Drinks International”. Na listę trafiają jedynie te marki, których sprzedaż przekroczyła w minionym roku milion 9-litrowych skrzynek.

Wśród producentów dominującą pozycję zajmuje Diageo z United Spirits, do którego należy 37 marek z listy Millionaires’ Club. Drugą pozycję zajmuje Pernod Ricard z 18 markami na liście. Trzecie miejsce, z 10 markami należy do Beam Suntory, a czwarte dzielą Brown-Forman, Roust, Bacardi i Gruppo Campari (każda z tych firm ma po 6 reprezentatów). 

W Polsce zakupu whisky można dokonać między innymi za pośrednictwem firmy Stilnovisti. Firma ta powstała w 2006 roku. Spółka prowadzi inwestycje dla klientów prywatnych i instytucjonalnych w Polsce i za granicą skupiając się przede wszystkim na aktywach alternatywnych takich jak beczki whisky. 

źrodło: Forte PR s.c.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Komentarze użytkowników
Dodaj swój komentarz do tego artykułu...Whisky w rankingu The Millionaires... ...

Wpisz swój komentarz poniżej.

(wymagane)

(wymagane)

Twój e-mail nie będzie wyświetlany na stronie - to informacja dla administratora