Zur Navigation | Zum Inhalt
Filantropia w BNP Paribas Wealth Management PDF Drukuj Email
03.07.2017.
W ciągu 10 lat przyznawania indywidualnej nagrody filantropijnej, BNP Paribas śledziło i promowało nowe, innowacyjne oraz bardziej nastawione na współpracę formy działalności filantropijnej. Darczyńcy z kolei wykazywali znacznie więcej zaangażowania i coraz bardziej profesjonalne podejście. 
 
Indywidualna nagroda filantropijna BNP Paribas od 2008 roku została przyznana 18 wyróżniającym się filantropom (nagroda główna + nagroda specjalna jury):
 
Amina Slaoui (2008)
Mo Ibrahim (2008)
Odon Vallet (2009)
Albina du Boisrouvray (2009)
Claude Chagnon (2010)
Chunt To (2010)
Peter Carey (2011)
Ramhi Koc (2011)
Vivianne Senna (2012)
Michael de Giorgio (2012)
Chuck Slaughter (2013)
Shiv Nadar (2013)
Charly & Lisa Kleissner (2014)
Tomasz & Barbara Sadowski (2014)
Molly Melching (2015)
Fayeeza Naqvi (2015)
Yann Borgstedt (2016)
Ed Scott (2016)
 
-10. rocznica indywidualnej nagrody filantropijnej BNP Paribas to okazja, aby podkreślić zaangażowanie działu zarządzania majątkiem w promowanie filantropii indywidualnej oraz zainspirować nową formę działalności. Nagroda pozwala nam na docenienie i nagrodzenie niezwykłej pracy, jaką wykonują filantropi na całym świecie - powiedziała Sofia Merlo, współzarządzająca BNP Paribas Wealth Management.
 
 Spersonalizowana pomoc dla filantropów

W 2008 roku Bank uruchomił usługę doradztwa w zakresie filantropii, mającą na celu pomoc klientom BNP Paribas Wealth Management w uruchamianiu projektów filantropijnych. Ta kompleksowa oferta obejmuje spersonalizowane doradztwo, mechanizm do zarządzania osobistymi darowiznami, a także szereg gotowych rozwiązań dla osób chcących się zaangażować w pracę filantropijną. Usługa ta jest dostępna na całym świecie i realizowana przez wyspecjalizowane zespoły działające w Europie, Azji i USA. 

- Doradzamy naszym klientom i pomagamy im na etapie koncepcji i wdrożenia projektu filantropijnego, który będzie zgodny z ich przekonaniami i ambicjami. Od 2008 roku wsparliśmy filantropijne projekty ok. 900 klientów we Francji i za granicą  - wyjaśnia Nathalie Sauvanet, dyrektor indywidualnych usług filantropijnych w BNP Paribas Wealth Management.
 
Rozumienie motywów i celów filantropów: koncentracja na nowym pokoleniu

- Bardzo ważne, abyśmy byli w stanie zrozumieć potrzeby filantropów, jak również motywacje i ambicje młodszego pokolenia, tak abyśmy mogli dalej pomagać filantropom jutra i przyszłości. Naszym klientom zależy coraz częściej na wywieraniu pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Millenialsi w szczególności preferują globalne podejście oparte na współpracy. Coraz częściej ich działania można określić jako przedsiębiorczą filantropię są bardziej nastawieni na wyniki - powiedział Vincent Lecomte, współzarządzający BNP Paribas Wealth Management. 
 
Raport BNP Paribas na temat filantropii indywidualnej w 2017 roku, przygotowany we współpracy z The Economist Intelligence Unit, starannie przygląda się motywacjom Pokolenia Y, skupiając się na zaangażowaniu jego przedstawicieli w fundacjach rodzinnych i ich nowego podejścia do pracy filantropijnej, z lepszym wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i innowacyjnych strategii. Raport pokazuje zaangażowanie Grupy w lepsze zrozumienie, wspieranie i promowanie działalności filantropistów na całym świecie. 
 
Pięć nowych trendów, które mają wpływ na działania nowego pokolenia filantropów 
Duch przedsiębiorczości społecznej: millenialsi uważają przedsiębiorczość społeczną i spółki komercyjne za bardziej odpowiednie narzędzie do realizacji ich ambicji filantropijnych niż organizacje non-profit. Rozwojowe sektory, w których realizują swoje projekty przedsiębiorczości społecznej, to m.in. technologie finansowe, technologie edukacyjne, energia odnawialna, rolnictwo i żywność.

Globalne podejście: o ile baby-boomersi koncentrowali się na pojedynczych regionach, filantropi z Pokolenia Y raczej preferują bardziej międzynarodowe podejście do celów i obszarów, którymi się zajmują, tak aby sukcesy powielać w wielu innych miejscach.
Nacisk na teraz: millenialsi ogólnie nie lubią zwlekać z rozpoczęciem działania. Zazwyczaj uważają, że mogą zmieniać świat od razu.

Inne zastosowanie sieci społecznościowych: millenialsi korzystają z nich w inny sposób niż baby-boomersi, tzn. nie tylko promują cele, które wspierają, ale także znajdują beneficjentów, rekrutują ludzi i uzyskują informacje na temat bieżących trendów.
Kultura bardziej nastawiona na współpracę: nowe pokolenie zdecydowanie uważa, że może być bardziej efektywne, łącząc się z podobnie nastawionymi ludźmi poprzez międzynarodowe bądź lokalne sieci, aby wynajdywać okazje do wspólnych inwestycji i współfinansowania, pozyskiwać pomysły i identyfikować najlepsze praktyki w zakresie filantropii. 

 
Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Komentarze użytkowników
Dodaj swój komentarz do tego artykułu...Filantropia w BNP Paribas Wealth Ma... ...

Wpisz swój komentarz poniżej.

(wymagane)

(wymagane)

Twój e-mail nie będzie wyświetlany na stronie - to informacja dla administratora